Nytt år = nya tag = nya pengar = nya kläder?

Haha rubriken är en aning vilseledande, och det har faktiskt inte hänt så mycket sedan sist jag skrev.
 
Var iväg och bytte kläder på rean, som jag skrev att jag skulle. Hade fått en pyjamas och två tröjor, men då de sakerna inte fanns kvar fick jag byta till helt andra grejer. Hittade en fin långklänning, en stickad svart tröja och en annan svart tröja med fina nitar på armarna. Fick lägga till 100 kronor, och allt kommer från Gina Tricot. 
 
 
Har även köpt Spofity Premium, som kostar 100 kronor i månaden. Det känns som en bra investering då det är så skönt att ha all musik i telefonen också. 
 
Någon dag innan nyår var jag på det nya köpcentret Emporia i Hyllie. Där var hur mycket folk som helst, hur många rulltrappor som helst, och väldigt många butiker. Blev så avskräckt av folkmassan att allt jag köpte var ett par strumpbyxor för 69 kronor på Twilfit. Hade nog uppskattat Emporia mer om där inte hade varit så fruktansvärt mycket folk... Det var som att min shoppingglädje blåstes bort, och kroppen låste sig pga den enorma folkmassan och trängseln. Ingen jätterolig shoppingrunda den dagen alltså... Fick vårda min själ efteråt med godis för ca 45 kronor och min favoritserie O.C. 
 
Utöver detta har jag hunnit vinna 60 kronor på Triss!!! Wow. Kul eftersom de senaste 5-6 gångerna jag skrapat en lott fått nit.
 
Det har även hunnit vara nyår, vilket alltid betyder kostnader. Firade hemma hos en vän som lagat mat och fixat. Sammanlagt har jag betalt 290 kronor för en jättefin trerättersmiddag, alkohol och läsk och pizza till dagen efter. 
 
Slutligen överraskade mina föräldrar mig med att ge mig 1 000 kronor för att jag har hjälpt till hemma med att plocka iordning och julpynta osv, nu under december. De vet om att jag försökte tjäna pengar i december, vilket gick väldigt trögt, och valde att bidra till mitt projekt. De menar att jag drivit dem framåt och hjälpt dem att påbörja och avsluta aktuella projekt där hemma, som behövde bli klara. 
 
I december tjänade jag totalt 1125 kronor, utan att ha ett riktigt jobb, utan genom att hjälpa till och panta flaskor. Jag känner att jag skulle kunnat lyckats bättre om jag exempelvis passade mina kusiner någon gång också, men det blev tyvärr inget sådant tillfälle denna månaden. 
 
Nu i januari ska jag som vanligt blogga om mina inköp, men har inget "tjäna-pengar-tvång".
Hoppas såklart ändå att jag ska tjäna pengar på något sätt, för min egen skull!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veronika.blogg.se

Min blogg fungerar som dagbok till mitt budgetprojekt.

RSS 2.0