God fortsättning!

Dålig uppdatering här, vilket beror på att jag haft fullt upp med prov och inlämningar, tagit mig tid att handla julklappar, fira min födelsedag och jul med familjen. Har ovanpå allt julledigt, vilket också är en bidragande faktor!
 
Skrev i det senaste inlägget att jag skulle till Väla, och det är ett av alla ställen jag varit på!
 
Jag har som sagt handlat julklappar till hela min familj, inklusive min kära hund, vilket innebär mycket när man har flera extrasyskon och två extraföräldrar (då mina föräldrar är skilda). Alla julklappar kostade tillsammans
2 666 kronor.
 
Jag har därför inte kunnat handla så mycket till mig själv denna månaden. Detta har turligt nog inte varit nödvändigt då jag fått allt jag önskat mig i julklapp och födelsedagspresent! Det är så skönt att hela släkten vet precis vad jag önskar mig haha! Jag har helt enkelt haft en fantastisk jul, med mycket trevligt umgänge, god mat och väldigt fina klappar. 
 
Förutom julklappar har jag köpt ett hårspray till mig själv, från märket Moroccanoil, vilket kostade 209 kronor. Jag har även fikat med vänner, ätit middag ute och köpt en massa godis (älskar chips med dippa!!!!). Godiset hjälpte mig hålla energin och humöret uppe under mina jobbiga hemtentor. :) Detta kostade mig ungefär 400 kronor, och då är inte hårsprayet inräknat.
 
Sådana här saker (fika, mat och godis) är förrädiska för ekonomin. De är oftast små saker som köps under hunger och på impuls, som kostar kring 100 kronor varje gång, som äts upp relativt snabbt, och sedan glöms bort. De syns på kontot som små skitsummor, som när de läggs ihop går upp till höga summor. De är inte som ett fint klädesplagg som jag kan använda igen och igen, men å andra sidan måste man äta för att må bra.
 
Jaja nog skrivet, tänkte slänga upp lite bilder också. 

Inne på Lagerhaus och skulle köpa blockljus, stort utbud! 
 
Valde denna våriga kombination :) 
 
Fick denna snygga mobilväska i födelsedagspresent av min pojkvän! 
 
Fikade på Espresso House med varm choklad och cream cheese bagel för 78 kronor. Mums!
 
Har träffat Mark och hans kusiner på Mediamarkt! 
 
Mark fick följa med hem, ordentligt fastspänd i bilen. 
 
Här har vi några av alla julklappar som inhandlats! 
 
Imorgon ska jag ut i mellandagsrean och byta en del kläder jag fått, som tyvärr var fel storlek.
Upptäckte precis att jag hade 1 000 kronor mer på kontot än vad jag trodde, så nu kan jag somna gott!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

veronika.blogg.se

Min blogg fungerar som dagbok till mitt budgetprojekt.

RSS 2.0